Spis treści:
- Inscenizacje teatralne jako propozycja dla pacjentów psychiatrycznych. Część I
- Ogród polisensoryczny w Zespole Szkół Specjalnych im. UNICEF w Rzeszowie – refleksje terapeuty
- Instrumental Enrichment – metoda Feuersteina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych intelektualnie. Część I – Ogólny zarys metody
- Życie po rozwodzie
- Praca socjalna z dziećmi i młodzieżą w szkole
- Koncepcja Best-Friends dla osób z demencją. Część I – Podstawy
- Opieka nad umierającym. Total pain – kiedy wszystko jest cierpieniem
WT 2/2015
- Koncepcja Best-Friends dla osób z demencją. Część II – Kompetencje opiekunów w praktyce
- Czy naprawdę chcemy tak pracować? Błędy w opiece i pielęgnacji jako skutki niedopracowanych procedur i standardów oraz braku aktualizacji wiedzy. Strategie naprawcze. Część I
- Inscenizacje teatralne jako propozycja dla pacjentów psychiatrycznych. Część II
- Czy postawy wobec małżeństwa i miłości mają związek z posiadaniem partnera życiowego?
- Instrumental Enrichment – metoda Feuersteina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych intelektualnie. Część I – Dzieci z zespołem Downa. Czternaście instrumentów
- Ogród zimowy – miejsce wypoczynku i terapii. Wnioski i przemyślenia z realizacji projektu w Domu Pomocy Społecznej nr 1 „Rodzinne Gniazdo” w Krośnie
WT 3/2015
- Kryzys psychotyczny nie musi zaskakiwać! Wskazówki dla opiekunów i pacjentów. Część I
- Rozumienie umierania i śmierci przez niepełnosprawnych intelektualnie z perspektywy pedagogicznej i paliatywnej. Część I
- Czy naprawdę chcemy tak pracować? Błędy w opiece i pielęgnacji jako skutki niedopracowanych procedur i standardów oraz braku aktualizacji wiedzy. Strategie naprawcze. Część II
- Koncepcja Best-Friends dla osób z demencją. Część III – Przykłady praktyczne
- Ziołolecznictwo w schorzeniach geriatrycznych
- Przykład do naśladowania: Środowiskowy Dom Samopomocy Typu C dla osób z chorobą Alzheimera w Kielcach
- Wywiad motywujący jako metoda pracy z osobą uzależnioną od alkoholu
WT 4/2015
Spis treści:
- Trening uwagi słuchowej – terapia metodą Alfreda Tomatisa
- Terapia zajęciowa z dziećmi autystycznymi ze szczególnym uwzględnieniem zajęć na basenie. Przykład Państwowej Szkoły Specjalnej w Melbourne w Australii
- Kryzys psychotyczny nie musi zaskakiwać! Wskazówki dla opiekunów i pacjentów. Część II
- Koncepcja Best-Friends dla osób z demencją. Część IV – Jeszcze nieco przykładów praktycznych
- Jak to robią inni? Praca socjalna przeciwko mafii we Włoszech
- Zagrożenie zdrowia i życia wpisane w zawód? Bezpieczeństwo pracownika socjalnego w kontaktach z problemowym i niezrównoważonym klientem. Część III
WT 5/2015
Spis treści:
- Instytucja psychiatryczna XXI wieku. Zwrócenie się ku pacjentowi. Część I
- Rodzice i ich problemy w procesie wychowawczym. Korekty pedagogiczne. Część I – Podstawy
- Alternatywy do uzależnienia. Strategie pomocne w wychodzeniu z nałogu i utrzymywaniu abstynencji. Część I
- Starzenie się i starość osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Koncepcja Best-Friends dla osób z demencją. Część V – Uzupełnienia
WT 6/2015
Spis treści:
- Instytucja psychiatryczna XXI wieku. Zwrócenie się ku pacjentowi. Część II
- Rodzice i ich problemy w procesie wychowawczym. Korekty pedagogiczne. Część II – Wybrane aspekty praktyczne
- Nieefektywny system pomocy społecznej. Koncepcja badań i diagnozy
- Alternatywy do uzależnienia. Strategie pomocne w wychodzeniu z nałogu i utrzymywaniu abstynencji. Część II
- Ciekawe popołudnie. Zajęcia tematyczne dla seniorów. Wycieczki, wyjazdy wakacyjne, podróże.
WT 7-8/2015
Spis treści:
- Muzykoterapia w pomieszczeniu prenatalnym jako oferta terapeutyczna dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną
- Niepełnosprawni doradzają niepełnosprawnym. Część I
- Rozumienie umierania i śmierci przez niepełnosprawnych intelektualnie z perspektywy pedagogicznej i paliatywnej. Część V
- Borderline u dzieci i młodzieży
- Streetwork wśród osób uzależnionych od narkotyków. Część I
- Pierwsza rozmowa z pacjentem w kryzysie psychicznym. Część I
- Samodzielność seniora z perspektywy gerontologii interwencyjnej. Część I
- Ciekawe popołudnie. Zajęcia tematyczne dla seniorów. Wycieczki, wyjazdy wakacyjne, podróże (dokończenie)
- Eksploracja problemu – klucz do efektywności profesjonalnego pomagania – na przykładzie poradnictwa